Světový unikát si mezi módními značkami drží značka Hello Kitty pocházející z Japonska. Původně animovaný příběh kočičí slečny se totiž stal v Asii naprostou bombou a z pláten kin a televizních obrazovek se dostal téměř všude. Tvůrcům se podařilo prostřednictvím nepřeberné škály výrobků dostat tuto kreslenou postavičku také na trh USA a postupem času i do zbytku světa. Hello Kitty je kočičí slečna s výraznou červenou mašlí u levého ucha a ústy, které jako by její tvůrce zapomněl nakreslit. Je výtvorem japonské společnosti Sanrio se sídlem v Tokiu a zejména pak animátora Ikuko Shimirua. Roku 1974 se objevila její podobizna poprvé také na peněženkách na mince a roku 1976 pronikla v této podobě i do USA.  Následovala zcela nečekaná vlna zájmu a dnes již tuto kočičku můžeme najít takřka všude.
Od dětí až k dospělým
Původně kreslený seriál byl určen především dětem, postupem času tak kromě televizní zábavy vznikaly i filmy pro děti s kočičí představitelkou v hlavní roli. Následovaly hračky, trička, tašky, boty, parfémy, hodinky nebo vitamíny s jejím motivem. Zejména v Asii se značka stala natolik proslulou, že brzy překročila hranice dětského světa a dnes můžeme nalézt Hello Kitty také na vlastním albu, módních doplňcích, oblečení nebo limitované řadě kosmetiky.
Šperky Hello Kitty
Originální šperky Hello Kitty hrdě nesou logo kočičí slečny na náhrdelnících, náramcích nebo náušnicích. Šperky Hello Kitty jsou sice vyhledávané zejména mezi slečnami, ale své stálé zákaznice našla i mezi dospělými ženami, které doplňují svou sbírku šperků o nové a nové kousky s logem Hello Kitty.
Veselé hodinky
Kromě šperků se však tato roztomilá kočička prosadila dlouhodobě i do segmentu hodinek pro dospělé, což je v této oblasti poměrně vzácnou výjimkou. Řadu hodinek s motivem Hello Kitty vytvořila také skandinávská značka Jet set, která je oblíbená zejména mezi mladými lidmi milujícími originalitu.
Hello Kitty jako světový pojem
Význam této podivuhodné značky již ve spoustě aspektů přesáhl hranice módní ikony, stává se z ní totiž opravdu světový pojem, a to ve všech často i nečekaných souvislostech. Tato značka byla například organizací UNICEF oceněna titulem světový přítel všech dětí. Od Japonské vlády zase získala oficiální titul kulturního velvyslance pro turistiku, a to pro Hong Kong a Čínu. K dnešnímu dni dosahuje značka neuvěřitelného obratu více než 1 miliardy dolarů ročně a patří k nejúspěšnějším obchodním značkám světa. Mít na sobě tuto kočičku tak dnes neznamená jen dětinský doplněk, ale i příslušnost k jednomu ze světových trendů.
autor: sperky.cz